3 Şubat 2012 Cuma

Frustrated with Ignorance

Korumasız, medyanın yargı sürecinde yalnız bıraktığı yapayalnız bir güvercin!

Gazetesinin bir haberi ulusal bir gazetede yayınlanınca, korkutulmalar, davalar, ve gazeteciciklerin saldırılara desteği ile koskoca bir dünyada yalnız kalmış, ezilmiş, yıpranmış ama yılmamış, onurlu bir şekilde mücadelesine devam etmiş boynu koparılacağını bile bile o beyaz güvercin. Kim onun kadar cesur, yaptığı işin sonuna kadar arkasında durabilir, 21. yy' ın en büyük silahı paraya karşı yırtık ayakkabısıyla kim mücadele edebilir ki.

Güvercinlerin başını koparmak yerine 12 yaşında ki kızını 5.000 tl ye satan ve o kızı 6 sene tutuksuz yargılanarak kullanan o canilere karşı tepkiyle durmalı en ağır cezaları vermeliyiz. 'Kadınlar birer çiçektir' hatta 'kadınlar bir çiçektir ve her çiçek koklanmalıdır' nokta. Bize aşılanan bu vandalizmden kurtulmalı 'kadınlar bir çiçektir, çiçekler dallarında güzeldir' diyebilmeliyiz, işte o zaman 12 yaşındaki kızlarımız satılmaz ve N.Ç. kızımıza  24 kişi cinsel istismar da bulunmaz.

Aydınlanamadığımızdanmıdır, bu kavram bize uğramadığındanmıdır, hiç bir şey bilmiyor bir üniversite mezunu olsa bile çoğunluk. Akıl yürütme, nedenleri soruşturma merakımız kalmadı demeyi ne kadar da çok isterdim, ama böyle bir merak oluşmadı ki asla.

Önce insan diyebildiğimiz zaman gerçekten insan olabileceğiz, özgürlüğü karşısında hep daha fazla özgürlüğünden feragat ederek kazanılan paraları muhtaç insanlara sadaka olarak vererek değil. İnsan olabilmek içinde biraz aydınlanmalıyız. Bize insan olmak; 'otobüste büyüklerine yer ver, büyüklerine karşı gelme, büyüklerinin sözlerini dinle onlar biliyorsa doğru biliyordur', lafları ile itaat etmek karşı gelmemek baş kaldırmayıp önümüze eğmek olarak öğretildi, yıllarca bu aşılandı. İnsan olmak saygı ile eşleştirildi ve akıllarımıza kazındı!
Hayattaki tek keşkemiz aydınlanabilmenin öğretilmiş olması olmalıdır, sistemin evlatları olarak yetiştirilmenin yerine. Ama artık keşkeyi bir kenara bırakıp bize öğretilmeyenin peşinde biz koşmalıyız, öğretebilmek için.

Düzelmez demek caydırılmışlığın bir sonucudur. Düzelir demek ise kolaya kaçmaktır, bir şeylerin düzelebilmesi için birşeyler olamlıdır, o birşeylerde kendi kendine olamayacağı için birileri tarafından yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder